torsdag 29 oktober 2015

Tävlingsdags

Som jag skrev i mitt förra inlägg så tänkte jag ha en liten tävling för att fira att jag nu haft över 40 000 besökare på bloggen! Riktigt roligt och tack alla ni som läser, kommenterar och skriver frågor till mig!
Men innan jag kommer till vad tävlingen går ut på och vad vinsten är så blir det lite kort om mitt gäddfiske från i lördags.

Jag hade några timmar över så jag bestämde mig för att åka iväg och köra några timmars flötestrolling. Jag var på plats strax efter sju, det var fortfarande mörkt ute så jag packade båten med grejerna och riggade spöna och såg till så allt var klart. När solen började kika fram så gled mina flöten sakta på den spegelblanka ytan. En riktigt fin morgon, men ganska snart kom det både in lite moln och vind vilket kändes väldigt välkommet. Ekolodet visade en hel del betesfisk så jag tyckte att något flöte borde dyka. Men det hände inte mycket de första timmarna. Så jag ägnade tiden åt att dricka kaffe och äta några mackor medans jag sakta drev fram över sjön. Vattentemperaturen låg på knappt 9 grader så även om nappen hade uteblivit så fortsatte jag ändå nöta kring djuphålorna i sjön.

När klockan nästan hade hunnit bli 11 och min fisketid snart var slut för dagen så dök mitt ena flöte precis vid en djupkant, baitrunnern tickade sakta. Jag gav gäddan lite lina, sen spände jag upp och satte in ett rejält mothugg. Kände ganska omgående att det inte var någon större fisk. Så efter en odramatisk fight låg det snart en gädda på knappt 3 kilo i håven. Där fick den rycket och gjorde den berömda krokodil rullningen, så efter lite plock med krokar så fick den simma tillbaka. Då kom jag på att jag glömde ta något kort, men men så kan det vara ibland. Även om det blev en seg dag så slapp jag det fula ordet, och det kunde jag behöva då mina senaste gäddpass gått riktigt dåligt. Fast nästa gång hoppas jag att någon större dam kliver på, som alltid! 

Nu till överskriften, Tävlingsdags! 
Det är en väldigt enkel tävling, men man kan svara på 2 olika sätt. 
Har man Facebook går man enklast till min sida genom att klicka på länken HÄR.
och där svara på frågan och gilla min sida. (Informationen om tävlingen finns även där)
Har man inte Facebook skriver man en kommentar i det här inlägget med sitt svar samt namn och en mejladress jag kan nå er på.

Men vad är frågan då undrar ni säkert?
Enkelt, skriv antalet godisfiskar det är i burken på bilden.

Burken är 14 cm hög, en klassisk maskburk helt enkelt
För att det inte ska gå att räkna blir det bara en bild framifrån.
Skulle det vara så att flera personer har gissat rätt på antalet kommer jag att lotta en vinnare bland dessa!

Vad vinner man då?
En person vinner en T-shirt med Ensamvargens Logga på samt en mätdekal för båten.
Vinnaren får självklart välja storlek på sin T-shirt.


Tävlingen pågår fram till söndagen den 15 november. Någon dag senare kommer jag presentera vinnaren och det rätta antalet. 

Lycka till och sprid gärna blogginlägget eller inlägget på Facebook sidan!

2 kommentarer:

  1. Ser ju vem som helst att det är 63 godisfiskar!
    /Jocce magnusson
    Jefvelberg@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Min gissning: 67stycken, om delfinerna räknas som fiskar också. 31 st utan delfinerna.

    SvaraRadera

Configuration After installing, you might want to change these default settings: