onsdag 22 april 2015

Nya Beten och Prylar

För ett tag sedan fick jag hem en leverans från Karpfiskebutiken men det har varit lite stressigt med andra saker så har inte hunnit med att skriva om det tidigare. Utöver det jag visar i det här inlägget köpte jag även på mig lite småsaker som backleads och tillbehör vid övernattningar i bivvyt.

Pellets är något jag använder mycket i mitt fiske, det är ett perfekt bete men även riktigt bra att blanda ner i sitt mäsk eller loosefeeda sin fiskeplats med. I år blev det för mig ett nytt märke av pellets nämligen Massive Baits. Jag köpte 10 kg blandade storlekar från 1.5 mm - 10 mm där flera av 10 mm redan är förborrade. Dessa passar då perfekt att sätta på sitt hår på en hair rigg. Dessa pellets kommer användas till att mäska med och blanda ner i olika mäskblandningar. Det som jag gillar med dem är att det är blandade pellets med olika innehåll och färger.


Köpte även en 3 kilos hink Massive Baits - Red Halibut & Krill i 4 mm och dessa kommer att användas till stickmixer och methodfeeders. Riktigt fina pellets som löser upp sig ganska snabbt i vattnet så de passar perfekt till ändamålet.


När det kommer till boilies blev det Pitbull Baits - Atlantic Krill 16mm och Juice Strawberry i 16mm. Jag har inte testat dessa boilies tidigare men har provat deras pellets med bra resultat och det kommer även upp fina karpar runt om i landet på dessa boilies. Så ser fram emot att testa dem.


Partiklar är något jag gillar extremt mycket till mitt fiske, fungerar till många arter och man kan verkligen få igång en plats med partiklar och groundbaits. Jag köpte hem StarFish - Ready To Go Grain Mix smaksatt med jordgubb. Den här mixen från StarFish innehåller bland annat kikärtor, majs, vete och hampafrön. Det blev även ett par säckar Groundbait från StarFish, perfekt att använda ihop med partiklar, boilies och pellets till förmäskning.


Liquids och dipper blev det några med, en favorit hos mig är Pitbull Baits - Red Maggot som jag framförallt använder när jag tillverkar mina Fake Maggots.


Köpte även på mig ett lager av pva produkter från Carp Craze, riktigt fin pva till ett grymt bra pris!
jag använde Carp Craze 15 mm mycket förra året till mina stickmixar. I år köpte jag även på mig 22 och 35 mm där 22 mm passar perfekt till boilies i 15-25 mm och den större varianten på 35 mm är bra till pellets och partiklar. Vill man ha bra och riktigt prisvärd pva så kolla in Carp Craze hos Karpfiskebutiken.


Karpfiskebutiken säljer utöver beten till riktigt bra priser även spön, rullar och många tillbehör till ditt mete från märken som Anaconda och Bank Bug. Så kolla in deras webbshop här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: