måndag 23 februari 2015

Vinnarna i Tävlingen


Då var tävlingen avgjord, bidragen haglade inte in men de som valde att vara med laddade upp bra bilder måste jag säga!
Men det var min sambo som var enhällig domare och det är hon som valt ut de fem vinnarna och skrivit en kort motivering till varje vinnare.

Så här är namnen på vinnarna av varsin fribiljett till årets Sportfiskemässa!

Jocke Alvbäcken
En bild som visar hur dråpligt det kan vara med fiske. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det måste väl ändå vara roligare att få ölburks-napp än inget napp alls?



Dan Pettersson
Imponerande snygg liten brasa! Kan det vara så att du fick vänta ganska länge på napp med tanke på finliret runt brasan?



David Lindwall
För mig som inte alls har något intresse för fiske så är detta näst intill ofattbart... Hur i hela friden kan man ge sig ut frivilligt, i rent ut sagt pissväder, bara för att fiska lite? Hatten av för alla inbitna fiskare!



Daniel Matspers
Härligt att det kan vända, från att det känns som ett näst intill hopplöst läge, till att vara en av de mest minnesvärda stunderna i livet! Hatten av igen för att sitta i 9 (!) timmar med endast ett fäll, jag hade säkert gått hem efter max två och slängt mig i soffan med en filt över huvudet!



Alex Nordgren
Ja, har man inget att göra så skaffar man sig! En väldigt komisk bild där man riktigt kan känna hur uppgiven killen känner sig...


Till sist vill jag bara skriva hur imponerad jag är av er fiskare! Ni kör efter er plan och ger inte upp även om det blåser smådjävlar ute och de allra flesta stannar inne framför en brasa. Ni gör allt ni bara kan för att få upp den perfekta fisken, få den mest minnesvärda kampen eller kanske är det så att ni bara tycker det är skönt att komma ut i naturen?
Det sistnämnda är nog det enda jag för tillfället kan förstå.
Själv är jag helt ointresserad av allt gällande fiske men har nu insett att det finns fler som min sambo... Han har nu även börjat försöka få mig att få upp intresset för fiske. Om han lyckas eller inte återstår att se, men gör han det så kanske jag kan ha än lite mer förståelse för vad som egentligen rör sig i era huvuden och därmed inte tro att ni är helt bakom flötet :)
/Erica "Sambon"

Till er som vunnit!
Har jag inte lyckats kontakta er inom de närmaste dagarna kan ni vänligen kontakta mig på ensamvargensfiske@gmail.com med era kontaktuppgifter. Så jag kan skicka hem er biljett.


Mer Sportfiskemässa

För att ytterligare uppmärksamma årets Sportfiskemässa och då i första hand Metetorget så kommer det dyka upp texter på Sportfiskemässans Facebook sida där jag kommer göra mitt bästa för att få fler av er besökare att bli nyfikna på metet och komma förbi oss på Metetorget och prata prylar, metoder och allmänt fiskesnack!
Den första texten dök upp i lördags men lägger även med den sist i det här inlägget för er som kanske missat det.

Metebolaget är som tidigare år ansvariga för Metetorget och kommer framöver lägga ut mer information på sin hemsida och på Facebook så är ni inte vän med Metebolaget Fiske på Facebook än så rekommenderar jag er att bli det.

Som jag nämnt tidigare så kommer jag vara med alla dagarna på årets mässa och ni kommer självklart hitta mig på Metetorget som en av bloggarna där. Så är du nyfiken eller om du har någon fråga kring det moderna metet så kom förbi oss och ställ dina frågor eller känn och kläm på massa prylar.

För att ge er ännu mer inspiration eller öka på abstinensen så länkar jag till en Vimeo sida med flera korta karpfiskefilmer. Ett tips är att kolla in Wild Dreams Hors serien och Wildstyle filmerna.


Inlägget på Sportfiskemässans Facebook sida:
*** Det började med mete för de flesta av oss ***
Vi är många sportfiskare som påbörjat hobbyn eller passionen fiske med mete. Man hade ett toppknutet spö, rödvitt flöte, krok och en burk mask.

Ser man det klassiska rödvita flötet idag så tänker man tillbaka på barndomen och minnena när man satt på bryggan tillsammans med pappa, mamma, syskon eller släktingar och metade abborre med mask.

Förväntningarna var skyhöga, man var så upprymd att det nästan var omöjligt att sitta still och väntan på att flötet skulle röra sig, dyka eller gå åt sidan var olidlig.
Sen hände det, flötet dök under vattenytan och man kunde lyfta in en fin abborre på bryggan, lyckan var total. Nu var det helt omöjligt att sitta still!

Väl hemma kunde man inte sluta prata om fisketuren och det enda man ville var att få åka tillbaka till bryggan och titta på det rödvita flötet.

Idag inom det moderna metet används inte det klassiska rödvita flötet. Det toppknutna spöt har bytts ut mot modern utrustning. Men att meta abborre är fortfarande lika olidligt spännande. För när flötet dyker, eller när spötoppen på feederspöt böjs, stiger pulsen och adrenalinet börjar pumpa. När abborren är säkrad i håven, då är det fortfarande svårt att sitta still och lyckan är lika total som på bryggan i ens barndom.

Vill du veta mer om det moderna abborre metet?

Kom då och besök Metetorget på årets Sportfiskemässa så hjälper vi dig gärna och svarar på dina frågor.

Hälsningar
Christian Svensson
Ensamvargens Fiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: