måndag 16 februari 2015

Ett boktips för karpfiskare

Tänkte dela med mig av ett boktips för alla som gillar karpfiske.

The only way is carp




Boken är skriven av Jason Rider med vänner, den publicerades 2012 och finns att köpa på bland annat Bokus för en ganska billig slant. Tyvärr finns det inte så många böcker om karpfisket på Svenska, inget undantag här utan den är skriven på Engelska.

Jag köpte boken för ett tag sedan men inte haft tiden att läsa den tidigare, men när jag väl började läsa så fastnade jag som man ofta brukar göra med bra böcker.
Boken är indelad i 18 kapitel och 4 sektioner med bilder på många fina karpar.


Man bjuds på fiskehistorier i England men även på andra ställen i Europa, USA och Sverige!
Jason Rider som är mannen bakom boken har bjudit in flera kända personer inom karpfisket att dela med sig av sina historier och tankar kring karpfisket.
Man får till exempel läsa om Shaun Harrisons äventyr i USA efter Buffalo karp och det skrivs även en del kring beten och betestillverkning av Tim Richardson.



Ett kapitel handlar om att äga ett karpvatten i England. Kanske inte är så väldigt intressant, men samtidigt får man en liten inblick i deras regler och upplägg.

Sen finns det som sagt ett kapitel skrivet av Birger Holmqvist där han beskriver lite kring det Svenska karpfisket och några av våra sjöar. Men även här får man som läsare följa med på en fiskeresa i Europa.
Helt klar rolig läsning.



Så vill man ha något att läsa nu i vinter eller längre fram när man ligger i sitt bivvy och väntar på napp så rekommenderar jag den här boken.
För man kan väl aldrig få nog av att läsa fiskehistorier?

Glöm inte heller bort min tävling!

Har du tänkt besöka Sportfiskemässan i Jönköping i år?
Ta då chansen och vinn en biljett för alla 3 dagarna värd 160kr.
Gå in på min Facebook sida ENSAMVARGENS FISKE och klicka er in på evenemanget "Ensamvargens Biljetter 2015" där finns informationen hur du gör för att ha chansen att vinna!
Passa även på att trycka på Gilla knappen för sidan.
Ni kan även läsa informationen om tävlingen på bloggen HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: