måndag 15 december 2014

Grymt bra filmer

Tyvärr har det inte blivit något fiske på senaste tiden, jag har haft mycket på jobbet men blev även sjuk förra veckan. Hög feber gör att man gärna ligger i soffan och kollar på massa fiskefilmer. Jag fick en fin farsdag-present för ett tag sen, nämligen BIG FISH STORIES - ALASKA av Freewater Pictures. Tyvärr har jag inte haft tid att se filmen tidigare, men när man är soffliggandes så passade det väldigt bra att få bort plasten från fodralet och stoppa skivan i dvd spelaren.

Big Fish Stories - Alaska
Filmen tar med oss tittare på ett äventyr utöver det vanliga, fyra grabbar reser till Alaskas vildmark för att fiska gädda. Men det är så mycket mer än gäddfiske i den här filmen, man får följa med på motgångar, medgångar, möte med björnar och älgar, midsommarfirande med tillhörande nubbe, men även mötet med Bruce som gör så att hela resan vänder.

Big Fish Stories - Alaska är lite mer än 80 minuter och första delen är det mest motgångar, översvämningar och mygg. Men efter vändningen så fångas det galet med gädda, stora gäddor avlöser varandra och huggen är helt brutala. Detta är ingen film om mete utan grabbarna kör spinnfiske, vilket inte är min melodi men ändå så blir man helt fångad och stirrar sig blind på deras spötoppar.
Fiskesuget blir absolut inte mindre efter man sett filmen.


Det är helt enkelt en väldigt bra film om en fantastisk resa som Freewater Pictures lyckats få till. Man lider med grabbarna när det är tungt, men även glädjen när det fångas fisk känns igenom TV-rutan. Musiken är också den väldigt passande, så en genomtänkt produktion och enligt mig den mest välgjorda fiskefilmen i svensk historia.


Så har ni inte sett detta mästerverk ännu så är det hög tid att ni ger er själva en julklapp i år, gå in och beställ filmen på http://freewaterpictures.se/ idag!

Men är ni ändå lite tveksamma och inte har riktig koll på vad Freewater Pictures gjort tidigare så kan man kolla på deras första film, Tolvan - Minnen som aldrig sviker på Youtube. Här får man följa med gänget på deras resa i Sverige efter en tolv kilos gädda fångad på flötestrolling, jag tänker inte säga något om hur resultatet blir men filmen är mycket, mycket bra! Jag som gillar flötestrolling har nog sett Tolvan lite för många gånger, men jag tröttnar aldrig på den. Så kolla verkligen in dessa filmerna för jag kan nästan, men bara nästan lova att ni inte kommer bli besvikna, snarare tvärtom ni kommer vilja se om dem många gånger!



Framöver kommer jag gå in på lite ismete-prylar här på bloggen, för snart måste väl ändå kylan komma även till södra Sverige?!

Skitfiske på er till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: