måndag 8 september 2014

Rod Pod Inköp

För ett tag sedan så slog jag till och köpte en ny rod pod, hade en längre tid funderat vad jag ville ha och i vilka situationer jag behövde den. Många gånger använder jag bankstick och buzzer bar, men ibland är det inte det lättaste att få ned dessa bankstick. Stenar, rötter och grus är bara några saker som kan ställa till det, samt möjligheten att kunna ställa ut spöna i vattnet utan risk för ras. Ville även att den skulle vara lätt och smidig att sätta ihop och plocka ned, men att det ändå skulle finnas en del möjligheter till olika inställningar. Sen ville jag inte betala en förmögenhet då den inte kommer användas vid varje pass.

När jag kommit fram till mina önskemål så började jag leta runt och hittade lite olika varianter i olika prisklasser. Men föll ganska snabbt för Leeda 3-in-1 Pod. Priset var mycket bra, 499 kr. Här får man alltså en riktigt bra pod för under 500 kr, jag började omgående att kolla runt efter lite recensioner på nätet och tittade även på Metebolagets video som var upplagd på hemsidan. Visst den saknar vissa möjligheter som dyrare poddar har men det är inget jag behöver idag i mitt fiske, så denna kändes perfekt.

Jag har använt den vid några pass nu, det har inte varit optimala förhållanden för en rod pod men detta var självklart medvetet. Den har t.ex stått på ojämna ytor, hård vind och i högt gräs utan några problem. Så än så länge är jag nöjd med det jag sett.

Vad får man då för 499 kr? En rod pod ställning, två buzzer bars och åtta olika banksticks, samt en väska till alltihop. Det som gjorde att jag valde denna är just att man får banksticks och buzz bars ihop med podden, så vet jag inte innan hur förhållandena ser ut eller att jag flyttar runt så slipper jag ta med mig extra banksticks och buzz bars, så packningen kan hållas ned i vikt vilket är bra.
Ni hittar denna podd hos Metebolaget

Kör en bildkavalkad så ni får se hur den ser ut.
Podden i max indraget läge
Podden i max utdraget läge
syn bakifrån och de olika låsanordningar
Möjlighet att höja buzzer bars via bankstick
Möjlighet att förlänga varje ben på podden
Alla fyra benen utdragna i maxläge
Höjd till max i främre delen av podden
Podden enbart höjd något i främre delen
Låsanordning på banksticks och själva podden
Banksticks och buzzer bars
Väskan som följer med
Buzzer bars fästa på ena sidan med en vadderad mittsektion
Podden nermonterad
Andra sidan av väskan där podd och banksticks sitter fast
Podden ute i fältet
Ojämn yta i högt gräs fungerar utmärkt
Skitfiske på er till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: