onsdag 6 augusti 2014

Abstinens fiske

Förra veckan var jag ute på ett snabbt morgonpass för att stilla min abstinens då det var några veckor sedan sist.
Jag var ute vid sjön strax innan fem, fick ihop prylarna snabbt och sen var det bara till att spomba ut lite partiklar innan methodfeedern hamnade på botten.

Spomba partiklar
Ganska omgående var det fisk i ytan vid min plats, så det kändes bra där jag satt i min stol och njöt av en kopp kaffe.

Gott med rörelse direkt
Kvällen innan hade det kommit en del regn och värmen hade gått ner något så jag hoppades att denna omställning skulle sätta fart på fiskarna och efter ca 30 minuter kom första pipet, men som vanligt så var det en liten brax som hittat mitt bete.

Ut med en nyladdad methodfeeder och fram med mackor och en ny kopp kaffe.

Kakfat som det ska vara
Det hinner gå ytterligare trettio minuter innan ena larmet tar ton ordentligt, äntligen sitter det en grön skönhet i andra änden och efter något varv i näckrosorna så ligger den snart på mattan.

Dagens första
Inget monster men väldigt fin fisk, snart var den tillbaka i vattnet och jag skulle precis börja krama en ny boll när det andra larmet skriker och ytterligare en sutare får se insidan av håven. Ännu en liten som snabbt får simma tillbaka.

Nu var det bara till att krama två nya bollar, sen i med dem och hoppas på fler napp.

Kramat och klart
Efter dessa två snabba napp så förblev det tyvärr tyst och jag fick snart packa ihop då det var en massa annat som stod på schemat, men jag fick lugna min abstinens för en stund.

Glöm inte bort att jag även har en facebook sida så in och gilla den så får ni information när bloggen uppdateras, men även lite annat smått och gott dyker upp där.

Skitfiske på er till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: