fredag 29 augusti 2014

Nytt Bivvy Table

Köpte ett bivvy bord för ett tag sedan, tänkte skriva lite snabbt om det.

Anledningen till att jag ville ha ett nytt bord var att det skulle få plats i min väska så det som var viktigt var storleken. Lite elakt att kalla det bivvy table då det kommer följa med mig på de flesta turerna, men jag tycker det är väldigt bekvämt att ha ett bord även på några timmars fiske som övernattningar.

Så när jag började leta efter bordet var det alltså höjd och bredd som skulle stämma, visade sig ganska snabbt att det inte var så lätt som jag hade tänkt mig. Men så hittade jag Leedas bivvy table som stämde in närmst på mina mått, höjden var något högt men det fungerade bra ändå.

Bordet är av aluminium och benen fäller man in mot bordsskivan, ytan på bordet är lite glatt men det är bara att lägga en handduk så rullar inget iväg, och kanterna är böjda uppåt så skulle något rulla så stannar det ändå kvar på bordet.
Storleken på bordet är 40*24*17,5 cm och priset är endast 149 kr, så helt enkelt ett perfekt litet bord.
Ni hittar det hos Metebolaget.

Tar några bilder på bordet med.

Bordsytan
Benen utfällda
Fästet på ett ben i utfällt läge
Bordet hopvikt läge
Bordet ute i fält
Får plats i väskan utan större problem och ja, det går att stänga
Sticker upp något men går bra att stänga utan problem
 Skitfiske på er till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: