tisdag 1 december 2015

Tips på artiklar

Då jag inte har haft tid för något fiske på länge så börjar jag få allvarliga abstinensbesvär!
Jag hoppas verkligen det kan bli lite fiske till helgen, annars börjar jag nog klättra på väggarna.
Men jag tänkte ändå dela med mig av ett kort inlägg på tips på fiskeartiklar att stilla begäret lite med.

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg där jag undrade var meteartiklarna tagit vägen.
Det känns nämligen som det blivit färre av dessa i våra fisketidningar. Visst, metet är en väldigt liten del av sportfiskebranschen så det är väl inte så konstigt, men tråkigt för oss metare.
Jag vet även att Tomba som driver bloggen Semispecimen har varit inne lite på ämnet i ett av hans inlägg.
Har ni inte besökt hans blogg tidigare så rekommenderar jag er verkligen att göra så. Han är en duktig skribent och inläggen är alltid bra, intressanta, roliga och många gånger klockrena! Ni kommer till hans blogg här.

Men för att återgå till artiklarna, eller avsaknaden av artiklar så hittade jag en intressant sida på internet där det finns massor av gamla fiskeartiklar publicerade!
Det finns också hela nummer av till exempel Fiskejournalen från 1975, en riktig skatt till sida helt enkelt.
När jag satt och letade igenom alla artiklar hittade jag en klassiker skriven av Jim Gibbinson från 1977 som om jag inte minns fel även Rikard Bengtsson skriver om i sin bok En karpmetares Bekännelser nämligen Karp - Så här tar du den.


Men självklart finns det nyare artiklar och som sagt inte bara meteartiklar.
Här är länken till sidan och trevlig läsning! Fast skyll inte på mig imorgon när ni är trötta på jobbet bara för ni satt uppe halva natten och läste.
http://www.fishinggarner.com/articles.htm#swedish


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: