tisdag 15 juli 2014

Weed Rake

Vill börja med att tacka Stefan The Specimen Hunter Jarl för hans inlägg på sin blogg där han visar hur han har gjort sin Weed Rake.

Jag har inte tillgång till svets men var i stort behov av en kratta så jag gjorde min såhär.

Detta behövs:
2 st kratthuven
6 st slangklämmor 19-25 mm omkrets
1 st ögleskruv
1 st valfritt rep, men inte för tjockt. jag köpte detta

Börja med att såga av ena skaftfästet på ett kratthuvud.

Avsågat och klart
Glöm inte att ta några tag med en fil så det inte blir några vassa kanter.

Sen är det bara att lägga de två mot varandra och fästa ihop med slangklämmorna.

Slangklämmor ditskruvade
Nästa steg är att fästa ögleskruven, jag tog ett par extra brickor av större modell som jag hade hemma.

Ögleskruv på plats
Sen är det bara att knyta dit repet och sen är det klart.

Detta är vad som behövs i verktyg.

Verktyg till din Weed Rake

Lycka till med bygget.
Skitfiske på er till nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: