tisdag 6 maj 2014

Första Inlägget

OK då kör vi!

Detta blir första inlägget här som alltså handlar om mitt fiskeintresse och det kommer i största delen handla om mete på något vis då det är den metod jag älskar!

Fiske för mig är en helhet, det är inte bara att få upp fisk som är viktigt. Det handlar om att planera fisket, bygga upp stämningen och den där härliga känslan att t.ex få komma ut en tidig morgon innan solen gått upp, fåglarna börjar sakta vakna till liv. Du andas in den nya luften för dagen, tar fram sina fiskeprylar och börjar sätta ihop spön m.m. Förväntningarna är uppe i skyarna, man kastar ut på sin tänkta plats, allt är i sin ordning och man tar plats i sin stol. Kaffet kommer fram, du sitter där och spanar ut över sjön, kollar om man ser någon aktivitet på platsen. När sen den där magiska stunden händer, flötet dyker, feeder toppen böjer sig eller larmet tar ton, ja då vet man att det blir nog inte bättre än så här! Man får drilla fisk och hamnar den även i håven, ja då njuts det till fullo. En snabb titt, kanske vill man ha en vikt och längd på den vackra skapelsen kanske några snabba foton, sen återge den till sin naturliga miljö. Det är magi för själen!

Dagen vaknar till liv
Tyvärr kan man inte fiska varje dag, men tänka fiske varje dag går utmärkt och med dagens sociala medier, bloggar m.m. så finns det mycket att läsa om, få tips och idéer till sitt egna fiske och på så vis kunna stilla begäret lite, för mitt begär är starkt, och det bara växer och växer. Så jag kommer dela med mig av saker jag hittar på nätet här på bloggen, det kommer bli från Youtube, andras bloggar, hemsidor m.m. Jag har redan lagt till lite information under fliken "Bloggar och Länkar". Mycket av det jag kommer tipsa om här kommer sedan även finnas länkat under fliken "Tips och Trix" så det lättare går att komma åt den där filmen från Youtube t.ex. 
Det finns ju även en hel del böcker som faktiskt är tryckta på papper fortfarande!!! Jag försöker även läsa sådana med och kommer ge något tips på de jag tycker är bra och läsvärda.
I Sverige är inte mete så stort än, så mycket av informationen får man hämta utanför våra gränser. England är väl ett av världens främsta länder inom mete, framförallt karpmete. Men det finns även mycket information om andra metoder och arter från öarna. Så det kommer bli en hel del från England här på bloggen.

Namnet på bloggen då?
Ja det är den enkla anledningen att jag fiskar oftast ensam, sen är jag lite av en ensamvarg men för den delen är jag inte osocial, men ibland kan det vara skönt att få spendera några timmar själv bakom spöna.

Det finns även kort beskrivning vem jag är som startat upp den blogg, den hittas under fliken "Om Mig". Det går även bra att kontakta mig både via kommentar eller mail, den informationen finns under fliken "Kontakta Mig".
Jag har redan varit inne på vad jag kommer ta upp här på bloggen, men har även skrivit lite kort om det under fliken "Om Bloggen". 

Det var det hela för denna gången.
Jag kommer få upp fler inlägg under veckan, då blir det om min senaste tur vid sjön men även något tips om partikelbeten och en film eller två.

Skitfiske tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: