måndag 9 februari 2015

TÄVLING Sportfiskemässan


Nu börjar den närma sig, Sportfiskemässan på Elmia i Jönköping den 20-22 mars och
det kommer garanterat bli en rolig och intressant mässa med flera nyheter!
Vi sportfiskare blir fler och fler för varje år och vi blir bättre och bättre på det vi gör och industrin växer, vilket är extremt roligt.

Jag själv är ju metare, och vi är en väldigt liten del av den här industrin men vi gör vad vi kan för att få fler människor att upptäcka metet på allvar.
I år kommer Metetorget på Sportfiskemässan vara större än någonsin tidigare vilket är oerhört roligt och som tidigare år är det Metebolaget som är ansvariga för Metetorget. Så är du nyfiken på mete, spelar ingen roll vilken metod, art eller bara allmänt vill veta mer, ta chansen och besök Metetorget på Sportfiskemässan.

Jag kommer finnas på plats alla dagarna som en av bloggarna på Metetorget så kom gärna förbi och snacka mete, fiske, mäsk eller bara allmänt snack.

Då var det tävlingen, jag har fått tag i 5 fribiljetter till Sportfiskemässan som ni kan tävla om.
Jag tänkte ha en fototävling!
Reglerna är väldigt enkla, jag vill att ni laddar upp antingen er roligaste och/eller mest glädjefulla fiskebild. Det kan till exempel vara när polaren ramlat i vattnet eller när ni fått ett nytt PB och leendet är större än fisken.
Det andra alternativet till bild är den mest frustrerande och/eller mest galna fiskebild. Till exempel när spöt går av eller att termosen blev kvar hemma. Många av dessa bilder brukar gå lite hand i hand, frustration går över till humor och glädje.
Bilderna ska helt enkelt visa glädjen, lyckan, frustrationen och humorn med fisket på något vis.

Jag kommer inte dela upp biljetterna i mellan de två kategorierna och jag kommer heller inte dela upp biljetterna mellan de två alternativen nedan, alla bidrag är med och tävlar på lika villkor!
Max antal bidrag är 5 st, laddar man upp fler bidrag så väljs det första bidraget bort och så vidare.

Alternativ 1:
Gå in på min Facebook sida och klicka på Evenemanget Ensamvargens Biljetter 2015, tack ja till evenemanget och välj sedan att ladda upp er bild/bilder i kommentarsfältet, skriv gärna en rad om bilden.
Passa även på att gilla min Facebook sida. Men det är inte nödvändigt för att delta i tävlingen.

Alternativ 2:
Ladda upp bilden på Instagram och adressera bilden till @ensamvargensfiske och tagga bilden med #ensamvargensfiske, passa även på att följa mig på Instagram. Men det är inte nödvändigt för att delta i tävlingen.

Tävlingen pågår till 23:59 den 22 februari. När tiden har gått ut så kommer min sambo vara enhällig domare och välja ut 5 vinnare. Jag kommer lägga ut namnen på vinnarna 23 eller 24 februari, både på bloggen, Facebook och Instagram.

Så sätt er ner och börja gå igenom era bilder och ta chansen att vinna en biljett till årets Sportfiskemässa! Biljetten gäller för alla 3 dagarna.

Ett sista tips för er som metar och tar mycket bilder.
Metebolaget har en fototävling som pågår under hela 2015 som jag tycker ni ska kolla närmare på. Mer information hittar ni HÄR.

Lycka till och så hoppas jag vi ses på metetorget 20-22 mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: